ارائه خدمات شنبه تا پنج شنبه از 9 تا 17

۰۴۱۳۳۲۷۶۶۱۳

04133276613

طراحی نما ساختمان

نما یک مؤلفه زیبایی است که به تعریف زیبایی شناسی معماری ساختمان کمک می کند اما علاوه بر این موضوع، در عملکرد انرژی داخلی یک ساختمان نیز نقشی اساسی دارد. یک ساختمان ایده آل و بی نظیر در تعاریف طراحی و معماری، باید علاوه بر زیبایی خاصی که به شهر می بخشد، باید از منظر تاثیرات محیط زیستی هم مفید باشد که در ادامه اشاره خواهد شد.
نماها می توانند در اشکال و اندازه های زیادی طراحی شوند و واقعاً فرصتی برای معمار ایجاد می شود که خلاقیت و هنر خود را به نمایش دربیاورد. به عنوان گروه طراحی و معماری هم آشیان، با سال ها تجربه در طراحی نماهای اختصاصی و مدرن، در این مطلب به توضیح طراحی نما خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

طراحی نما چیست

وقتی یک معمار، نما را طراحی می کند، فاکتورهای زیادی را در نظر می گیرد. اینکه ورودی به چه صورت خواهد بود؟ از چه نوع مصالح ساختمانی مانند سنگ، چارچوب و یا آجر استفاده خواهد شد؟ همچنین باید محل قرارگیری پنجره ها و درب ورودی را هم مشخص کنند.
در طول تاریخ، سبک های معماری تغییر زیادی کرده و امروز همچنان در حال تغییر است که در ادامه نگاهی به این موضوع خواهیم انداخت.

نقش طراحی نما در ساختمان

نقش طراحی نما در ساختمان بسیار زیاد است و اغراق نیست اگر بگوییم هویت یک ساختمان، با نمای آن مشخص می شود و در اذهان باقی می ماند. شاید بسیاری از ساختمان ها، از تجهیزات و مواد بسیار خوبی ساخته شده باشند اما فاقد نما باشند که نه تبدیل به خاطره می شود و نه نقش مهمی در شهر یا بافت شهری ایفا می کند.

علاوه بر زیبایی شناسی، یک ساختمان باید از بعد انرژی و تاثیر بر محیط زیست، ماندگار باشد. ایده ها و خلاقیت هایی که در طراحی نما در ساختمان به کار گرفته می شود، ممکن است راندمان انرژی را بالاتر ببرد و سبب ایجاد فرصت هایی جدید شود. مثلا یک ساختمان با طراحی نمای مناسب، می تواند مانع از یک طوفان شدید در منطقه یا محله شود.

اشتراک گذاری

کاربر گرامی اگر از محتوا موجود در این صفحه خوشتان آمده است می توانید توسط دکمه های زیر آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
فیسبوک
اشتراک گذاری در twitter
توئیتر
اشتراک گذاری در linkedin
لینکداین
اشتراک گذاری در whatsapp
واتساپ
اشتراک گذاری در telegram
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *